PERSBERICHT: Ondernemers gaan over de grens; Beter een goede buur dan een verre vriend!

27. März 2013
  • Nieuw netwerk van Duitse en Nederlandse ondernemers
  • Samenwerking langs de Europaweg 233 van Zwolle tot Cloppenburg

EMMEN/MEPPEN – In Emmen is vandaag (27 maart 2013) de spreekwoordelijke eerste steen gelegd voor een nieuw Duits-Nederlands ondernemersnetwerk. De ondernemers willen beter gebruik maken van elkaars krachten en zien het grote verschil in werkgelegenheid als aanleiding voor het netwerk.

Herman Idema VPB Gerhard Roelfes Stedenkring Norbert Verst WVE Emsland 1.jpg
V.l.n.r.: VPB-directeur Herman Idema, Stedenkringmanager Gerhard Roelfes en WVE-directeur Norbert Verst

Onder leiding van de Vereniging Parkmanagement Bedrijventerreinen Emmen (VPB) en het Wirtschaftverband Emsland (WVE) willen de ondernemers samen met de Stedenkring Zwolle-Emsland de kansen voor samenwerking verkennen. In de Stedenkring werken Duitse en Nederlandse gemeenten tussen Zwolle en het Duitse Cloppenburg samen om de economische samenwerking te versterken.

Een van de onderwerpen voor het netwerk is de snelweg van Zwolle naar Cloppenburg. Naar verwachting wordt vanaf 2016 begonnen met de aanleg van het laatste stuk snelweg tussen Meppen en Cloppenburg. Sinds de opening van de A37 groeit het verkeer jaarlijks met tien procent en ook voor de komende jaren zal deze kortste route tussen de Randstad en de Noord-Duitse metropolen in attractiviteit toenemen.

De tweede aanleiding betreft het grote verschil in werkgelegenheid. Terwijl in Zuidoost-Drenthe het werkloosheidspercentage meer dan 10 procent bedraagt, hebben ondernemers net over de grens een gebrek aan personeel. ‘Beter een goede buur dan een verre vriend. We zien voldoende kansen voor de Duitse en Nederlandse ondernemers. Daar willen we nu handen en voeten aan geven’, zegt VPB-directeur Herman Idema.

Persbericht (PDF): Ondernemers gaan over de grens - Beter een goede buur dan een verre vriend
Download 29,75 K

Natürlich können auch Sie uns und die E233 unterstützen!

Da es verschiedene Modelle der Unterstützung gibt, die wir Ihnen gern präsentieren möchten, hinterlassen Sie hier gern Ihren Unternehmensnamen und Ihre E-Mailadresse.

Wir werden umgehend mit ihnen Kontakt aufnehmen.

Mit * gekennzeichnete Felder müssen ausgefüllt werden.

Unterstützer

Aktuelles